Tuesday, October 22, 2013

Saya dan Milo

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

Alhamdulillah masih lagi diberi kesempatan untuk merasai nikmat dari Allah SWT. Bersyukur kerana masih berpeluang untuk merasai nikmat kasih sayang dari Ilahi. 

Siapa yang tak suka Milo? ada tak yang tak suka atau mungkin tak mengenali apa itu  Milo. Mustahil rasanya kan kalau tak kenal Milo. Milo bukan jiran sebelah rumah atau kucing peliharaan saya tapi Milo adalah Milo iaitu minuman yang menjadikan anda SEHAT DAN KUAT. 

Apa kaitan Milo dengan diri saya, sebenarnya tidak lah begitu berkaitan tetapi memang dari kecil saya kurang suka minum Milo TAPI saya sangat lah tersuka nya pun meratah makan Milo. Kenapa saya kurang suka minum air Milo sebab saya akan sembelit. Sila rujuk dewan bahasa dan pustaka bagi yang tidak biasa dengan perkataan sembelit tersebut. Tapi alasan itu sebenarnya tak relevan sebab makan Milo dan minum Milo tiada bezanya kan. Tapi setelah meningkat dewasa saya berjaya mengurangkan tabiat tersebut hinggalah saya hamil tabiat tu kembali semula malah makin melantun lantun jadinya. Hampir setiap hari saya akan memuaskan nafsu saya dengan meratah Milo. Saya tau pasti yang kata" ish tak elok la makan selalu kang gula dalam darah naik.. " ye saya tau tapi saya tak mampu menahannya pun. Percayalah saya dah mencuba cuma tidak sedaya upaya :) 

Adakah normal waktu hamil kita memang suka makan benda yang manis (sebab selalu dengar waktu hamil suka masam je) memang terasa je kat lidah dan tekak ni dan memang sangat sukar untuk saya menahannya..

Nyum Nyum

28 Orang Komen:

Umialya said...

boleh geng ngan alya gayanya, kalu dpt milo, bukannya untuk diminum tapi diratah, abis comot mulutnya..

mamaarifakeemaisy said...

Org preggy ni mcm2 peel.. jgn terlebih2 manis ye, kang mudah kena kencing manis.. bhaya.. :-)

LydSunshine said...

Normal je kot kalau time peknen ada habit. Cuma kena control takut gula. Atau kalau tak dapat control, kena balance dgn air kosong byk2. Saya dulu, tiap hari nk mkn jambu batu masa peknen.

Bunda_nora said...

masa bunda kecik2 dulu selalu jugak buat perkara yg sama...meratah milo, siap campur sikit susu tepung adik punya...

Unknown said...

yeker sembelit? Queen minum MILO lps tu elok je membuang.. pg2 minum MILO mmg senang sgt nk membuang.. hehehe

p/s: adalah lbh baik buang word verification utk lbh mesra kan.. sng nk tinggal komen.

Unknown said...

assalamualaikum.. masa kecik2 sy suka jugak ratah milo.. kdg2 tu biarkan lama bg keras.. buat cekelat la kononnye.. hihi.. dah lama x beli milo tin..slalu beli yg peket punye je.. ;)

Unknown said...

erm sedapnya makan milo yg di tabur kat roti...

:: CIKVIVA :: said...

Hai..jarang minum milo sebenarnya. Tapi kalau kena dengan kedai yg milo dia kaww mmg terr order jugak..hehe

beta kupu said...

sape xsuka milo kan....mmg kalau ratah berganda2 sedap!

Baiduri said...

Hehe...dh lama xmeratah milo, kcik2 dlu slalu gak curik2 ratah....sdapppp....

Salam singgah gak, tq sudi jnguk blog baiduri =)

Liza Razak said...

samalah dengan saya...suka ratah milo! :)

Rina Rossoneri said...

saya stop minum milo sbb masa sekolah dulu batuk teruk sgt,bila minum milo batuk makin teruk..pastu dh tak boleh dah minum milo..tapi anak buah saya tu aishhh,mcm awklah minum, makan, ratah milo tuh...huhuhu.

p/s:oh, saya dah tukar blog tau, hahah, patungjalanan.blogspot.com hihih

Nabilah Rosman said...

umi alya: heheh dah tua2 bangka ni x la comot mulutnyee tapi lekat kat gigi tu yee..

mama lieyna: alhamdulillah dua kali dah minum air gula kat klinik and normal.. tapi mmg kena jaga jaga kan.. heheh

LydSunshine: hehehe tuh laa bila minum air banyak mula2 laa nak terkencing setiap minit.

Nabilah Rosman said...

BUNDA a.k.a KN : hehehe susu tepung tu sy x minat heheh mmg milo semata2 bunda. :)

Queen Teratai: sy dah buang dah yang verification terima kasih kerana maklumkan.. saya tak perasan plak setting tu :)

Deqla Manjew: Wsalam, heheh sama beli paket je skang ni lebih jimat. berbaloi2

Nabilah Rosman said...

maszmadi: letak susu pekat kat roti and tabur milo.. nyum nyum jugak!

:: Cik Viva ::ada kedai dia buat milo pekat2.. ade kedai yang banyak susu je x sedapp

beta kupu : berganda2 dan melantun2 sedapnye.

Baiduri: sama2 mari kita singgah menyinggah selalu :)

Nabilah Rosman said...

Liza Razak: heheh moh kta meratah milo!

Rina Rossoneri: oh ala sian batuk2 laks.. hilang dah nikmat milo heheh..
dah tukar blog ke baik lah akan disinggah ke sana :)

are_lin@yu said...

milo minuman kebanyak org kan..tmbh plk budak.hehe

zulaikha megat said...

salam..kak zu singgah sini dan terus follow..

Mrs Velentine said...

suka juga makan milo tp minum kurang

Adam Azra said...

saya kalau buat air milo, mesti letak coffeemate dan sedikit gula. suka juga makan milo tu hahaha !

Cikda said...

ntah nak nasehat pun tak tahu.. tapi bak kata motto nya minum milo anda jadi sehat dan kuat... haa.. ratah jela.. tapi... ha.. ada tapi... semua benda kalau kita buat melampau2 tak baik untuk kita kan... selagi takde mudaratkan boleh..tapi kalau ada tanda tak baik.. elok kurangkan.. ok..?? wink..wink...

Anonymous said...

Saya tak Kira minum ke ratah ke semua pun suka

Unknown said...

Saya juga suka ratah milo waktu kecik dulu hehe....seronok tau curi2 ratah time nak bancuh milo tu hehe....

Tetamu Istimewa said...

Assalamualaikum, singgah dan follow di sini. Jemput ke blog saya pula ya. Terima kasih.

suwara entertainment said...

Gimme 5 la! Saya pun suka meratah milo dari kecik sampai la ni..kikikiki

suwara entertainment said...

Lg satu, masa preggy, mmg suka mkn n minum yg manis2 sbb tekak sentiasa rasa payau je..tp menurut org2 tua, klau preggy mom suka yg manis2 ni dlm tu baby boy..tatau la betul ke x.,

Montana said...

teringat masa muda2 dulu ratah milo belakang pintu takut abah taw hahahah

aizamia3 said...

ada orang suka masam.. ada orang sukakan yang manis.. tapi sebagai langkah berjaga-jaga, jangan ambil dalam kuantiti yang banyak memandangkan Ummi dalam keadaan mengandung.. hadkan sikit.. ;)
tapi memang best kan dapat ratah milo.. dululah.. hehehe..

 

Intai Gobok Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang