Tuesday, October 29, 2013

Nyanyuk Sudah




Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

Nyanyuk dan yokoyoko apa kaitannya, tentu saja bukan dari spesies yang sama. Alhamdulillah kandungan dah minggu ke 34 rasa tak sabar nak menimang cahaya mata tapi dalam tak sabar tu rasa takut pun ada. Takut bila dengar pelbagai kisah dan pengalaman dari orang lain. Setiap hari berdoa agar saya dapat menempuhnya sepertimana ibu- ibu yang lain. I can do it!! Fighting!! 

Ok kembali pada tajuk entri hari ini, adakah kerana saya mengandung ni saya makin nyanyuk atau  adakah ini petanda yang saya semakin tua. Saya ada dua tahun lagi nak masuk ke 3 series, rasanya masih muda remaja lagi kan :) Rutin biasa setiap pagi bersiap nak pergi kerja, bab bersiap ni kalau orang perempuan memang mengambil masa yang agak lama kalau dalam kes saya yang lama tu sebab termenung kat depan cermin bukan tengok diri ni cantik ke tak or makin gemuk ke saya ni tapi termenung kosong mood nak gi kerja tu lambat sampainya.. 

Jadi setelah dalam 5 ke 10 minit termenung di depan cermin dan mood nak gi kerja pun dah sampai dan tersedar  yang jam dah 8.30am masuk kerja kul 9.00am . Perjalanan ke ofis bergantung pada trafik paling cepat pun sampai dalam 20 minit jadi saya tidak punya masa yang banyak lagi untuk bersiap. 

Tapi jangan risau, memandangkan saya orang lama kat ofis (lebih 8 tahun bekerja) datang lewat setengah jam tu normal..saya ulang NORMAL. Jadi dengan relaks nya saya pun bersiap dengan jiwa dan hati yang tenang , setelah hampir bersiap dan bersedia nak pergi kerja terasa kepanasan dan keperitan  kat bawah ketiak ni. "Apa ke hey nye?"dalam hati saya berkata. Cium cium sikit bawah ketiak bau macam berangin je lain dari bau deoderant yang biasa saya pakai. Hmm..

Rasanya korang tau apa yang terjadi kan, saya dah tertenyeh yokoyoko kat ketiak ni. Adalah menjadi tabiat saya menenyeh deoderant dengan kadar yang banyak jadi cuba bayangkan lah kalau yokoyoko yang ditenyeh nyaa... haa.. berkepak la saya jalan seperti ahli bina badan tu. Dah satu hal sepatutnya lambat setengah jam tapi akhirnya lewat sejam ke ofis dimana ia sangat tidak lah normal buat saya. Jenuh teman nak menghilangkan rasa panas dan perit kat ketiak tu. 

Ok tamat sudah cerita nyanyuk saya walaupun sebenarnya kalau ikutkan cerita dia pendek je tapi dengan mood aura rajin menaip ni sampai makanya berjela-jela la entri saya kali ini. :)



30 Orang Komen:

wakgelas said...

bestnyer nk dpt baby tuuu.,ehHHeee

cheqna said...

hahahaha
tertenyeh yoko2 tu
hahahaha
memang selok r cheqna suker ni..
sabo jela..=)

Montana said...

selamat menimang cahaya mata ;-)

Qhaifa Nur said...

memang panas sebab tertenyeh kat situ...
take care....

Mimie said...

adehhh gelak guling guling sy bace entry nih..dpt bygkan kepanasan kat keti tuh..hahaha

Kakzakie Purvit said...

Ya Allah ummi macam mana boleh jadi gitu? Mesti pakai capai aje tak tengok masa tenyeh:)

aizamia3 said...

Moga dipermudahkanNYA..
dan tersenyum saya baca entry ni bila yokoyoko dijadikan deodorant.. hehehe..

Baiduri said...

Huhu...xdapet den nk nolong trsalah tenyeh tu....

Haha....(gelak sambil tutup mulut)

Unknown said...

hehehe sengeh sorg2 baca ni ha.. adeh.. bau pun dh lain kan.. cmne lah blh tersapu kat ketiak plak.. isk isk isk

psst: dh jmp hospital yg sesuai?

Mummydearie said...

Hahaha...yalah lebih kurang sama aje bentuk deodorant dengan yokoyoko tu. Nasib baik tak perlu beritahu bos kenapa lambat ke tempat kerja :D

JunAina said...

Jenuh masuk bilik air sabun banyak2 kat situ.

LadyBird said...

lady rs kan.. kdg2 mengandung leh buat kite lupe.. maybe sebab oksigen x mencukupi.. huhuhuhu..

salam perkenalan, lady dh follow blog ni.. :D

Mizz Aiza said...

panas tu kalau tenyeh banyak, kat ketiak pula tu.. kadang tu kalau nak cepat memang kita tak perasan..

mamaarifakeemaisy said...

Hahahaha... lawak betul... boleh gitu sekali ye... org peknen mmg pelupa @nyanyuk sket kengkdang :-)..normal..

Syoknye g kerja lmbt, akak ni wlu senior, 8thn lbh kije, tp tak pnh lwt tau, klau lwt sbb ada urusan pun rasa something tak kena jer, kt opis ni ada je budak2 baru dh jd habit masuk lmbt, heran akak...

Tp dlm kes awak, mgkin org opis tak kisah kan masuk lmbt, kt sini siap la, akan smpai jgk ke mgt..huu..

Unknown said...

x penah guna yokoyoko..huhu.. bkn nyanyuk tu..tp tabiat la kot.. hihi.. moga dipermudahkan ye bila bersalin nanti.. ;)

Fazleyatul Aini said...

hahaha kelakar la kamu ni, ada plak tenyeh yokoyoko

LydSunshine said...

hahaha.. apa la pakai yoko2 kat ketiak. Hilang la sakit otot ketiak nanti ye.

intanfirdaus247 said...

salam chenta ummi...hehe..sorry baru singgah dan baru follow....haaa pakai yoko yoko ya..mau idak berangin..hehe

Anonymous said...

Wah tgh preggy ke bestnya

makchaq said...

Mudah2an hiilang sengal2 bahu lepas ni... kalau ada sakit sengal bahu la....

Safarina Shaari said...

haha...nasib baik x tertonyoh kt muka kn...

http://thestoryofayna.blogspot.com/

uncle gedek said...

takpe... yoyo pon wangi jugak... keh keh keh

CD said...

adoi kak.. ni mesti confirm tak selesa kalo dh tertenyeh mcm tu... huhu..

Ira said...

salam kenal..
bestnya nk dpt baby baru..
hehe.. excited plak rasa.
semoga selamat bersalin ye..

Nabilah Rosman said...

Wak Gelas: Tak sabar nak jadi ibu :)

cheqna: hmm sakit hati mmg sakit hati tp kelakar pun ade.. mamai di pagi ari.

Montana: terima kasih :)

Qhaifa Nur: panas tak terkata sebab terlebih bubuh heheh

Mimi Azirah:heheh panas smpai leh membantut kan pertumbuhan bulu keti hehe

Kakzakie: ye.. saya mmg dah beberapa kali sebelum ni hampir nak tertenyeh tp saya sedar cuma kali ni mmg tak perasan lansung..

Nabilah Rosman said...

aizamia3: Amin Amin.. terima kasih

Baiduri: heheh skang dah simpan yokoyoko kt tempat len.. hehe

Queen Teratai: dah sy Insha Allah bersalin di KPMC (kajang plaza medical centre).

Mummydearie: bos tanye tapi terpaksa menipu takkan nak cite kan hehehe..

JunAina: dah sabun pun masih terasa kehangatannyee.. malah makin pedih ade lah..

LadyBird : salam perkenalan, aah tuh la terasa jugak mcm lupenyee..

Mizz Aiza (Dunia Kecil): heheh dah nasib saya x bape baik mase tu.. heheh ade je x kena

Nabilah Rosman said...

mama lieyna: ermm saya kat sini mmg kalau senior2 ni selalu x masuk tepat pada waktu.. budak2 baru je on time hehehe

Deqla Manjew: belum jadi tabiat lagi sebab baru 1st time.. amin amin terima kasih.

Fazleyatul Aini: kelakar tahap superspontan x?

LydSunshine: mmg hilang lenguh2 kat situ. heheh

intanfirdaus247:terima kerana follow akan sy follow kembali :)

Tina Othman : best sgt :)

makchaq : nasib baik hilang segala sengal2 kat bahu n tgn..


Nabilah Rosman said...

Safarina Shaari: aah buatnye tonyoh kt muka sebab ingat toner aihh .. hehehe

uncle gedek : hmm wangii dan berangin :)

Nurul Farahizzati: aah mmg bad mood ari tu :)

Ira: salam perkenalan :) amin amin terima kasih

bicara mak dara said...

adoiii kompommm panasssss ketiak tu dibuatnya hehehe

Bitt (double IS) said...

wakakakakakka biar betul kak..tertenyeh kat ketiak tuh...adoiii perit tuhh hehehehhee

 

Intai Gobok Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang